بهمنی همراه منزوی و ابتهاج به غزل معاصر حیاتی دوباره بخشید

بهمنی همراه منزوی و ابتهاج به غزل معاصر حیاتی دوباره بخشید

به گزارش خبرگزاری مجله راپیدی، رضا حمیدی دبیر اسبق جشنواره بین‌المللی شعر فجر و کارشناس فرهنگ و رسانه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: بهمنی غزل را از خطر افتادن در دام ابتذال رهایی بخشید و همراه با حسین منزوی ، هوشنگ ابتهاج و سیمین بهبهانی به ایجاد ساختاری جدید و زبان امروزین باعث شد تا شاعران امروزی با ظرفیت‌های جدیدی از شعر آشنا شوند و ضمن حفظ هویت غزل و ارتقای آن ، شاعران بسیاری را نیز برای ادامه این مسیر در میان رونق شعر نیمایی و سپید ، تربیت نمایند.

دکتر حمیدی کارشناس فرهنگ و رسانه و مدرس دانشگاه در ادامه از بهمنی بعنوان چهره ای ماندگار در غزل معاصر نام برد و گفت: مرحوم بهمنی دغدغه شعر داشت و برای ماندگاری غزل بسیار تلاش کرد و شاگردان زیادی در این عرصه تربیت کرد و او شاعری اجتماعی بود و هرگز انزوا و خلوت پیشه نکرد و همیشه در صحنه ادبیات حضوری پر رنگ داشت.

این کارشناس فرهنگ و رسانه در ادامه به حضور ایشان بعنوان معاون علمی جشنواره بین‌المللی شعر فجر اشاره کرد و افزود: در هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر که دبیر جشنواره بودم از استاد بهمنی دعوت به همکاری کردم و ایشان با بزرگ منشی پذیرفته و تا پایان جشنواره حضوری پر رنگ در داوری ها و برنامه ها داشت و در تشویق و ترغیب شاعران جوان تا همین اواخر نقش بی بدیل ایفا نمود.

حمیدی در پایان گفت : بهمنی غزل را همچون فرزند خویش دوست داشت و کسانی را که در این حوزه دستی داشتند ، تقویت و حمایت می‌کرد، یادم هست سال ۸۱ وقتی در ساحل خلیج فارس با استاد بهمنی قدم می زدیم پیامکی آمد که سیدحسن حسینی در گذشت و وقتی این خبر را به استاد دادم ، بسیار غمین شد و به من تاکید کرد وقتی از بندر عباس به تهران برگشتم حتما به دیدار استاد حسین منزوی برویم  و مشکلاتش را از طریق دوستان و نهادهای فرهنگی رفع نمایم تا بخاطر مسائل اقتصادی ایشان در مضیقه نباشد و باعث نشود از غزل فاصله بگیرد.

۵۷۵۷

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهمنی همراه منزوی و ابتهاج به غزل معاصر حیاتی دوباره بخشید" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهمنی همراه منزوی و ابتهاج به غزل معاصر حیاتی دوباره بخشید"، کلیک کنید.