صادرات آبزیان از بندرلنگه 30 درصد افزایش یافت – خبرگزاری مجله راپیدی | اخبار ایران و جهان

صادرات آبزیان از بندرلنگه 30 درصد افزایش یافت - خبرگزاری مجله راپیدی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مجله راپیدی، مالک اشتر بینا در تشریح عملکرد یکساله حوزه صادرات آبزیان و محصولات کشاورزی از این شهرستان افزود: سال 1401 میزان صادرات آبزیان از بندرلنگه حدود 26 هزار تن بوده است.

وی بیان کرد: صادرات آبزیان شامل ماهی و میگو تازه و منجمد بوده که به مقصد کشورهایی همچون امارات، چین، تایلند، روسیه و مالزی بارگیری شده است.

مدیر جهادکشاورزی بندرلنگه اظهار کرد: مقدار تولید گوشت سفید نیز در این شهرستان در سال 1402 به میزان یک هزار و 374 تن بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 100 تن افزایش داشته است.

افزایش 40 درصدی صادرات محصولات کشاورزی از بندرلنگه

مدیر جهاد کشاورزی بندرلنگه با اشاره به افزایش 40 درصدی صادرات محصولات کشاورزی از این شهرستان نیز گفت: سال گذشته یک میلیون و 17 هزار و 788 تن محصول کشاورزی از این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

بینا ادامه داد: صادرات محصولات کشاورزی بیشتر شامل میوه، خشکبار، تره بار، گیاهان دارویی، سبزی و صیفی بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان واردات 37 درصد کاهش داشته است، گفت: واردات شامل محصولاتی مانند نخود، عدس، کنجد، ذرت، تخم شربتی، دانه چیا و ادویه جاتی مانند زردچوبه، دارچین، فلفل سیاه و زنجبیل بوده است.

بندرلنگه به عنوان یکی از بنادر بزرگ و فعال استان هرمزگان، سهم بسزایی در صادرات و واردات محصولات کشاورزی شامل انواع سبزی و صیفی و همچنین حبوبات و غلات دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "صادرات آبزیان از بندرلنگه 30 درصد افزایش یافت – خبرگزاری مجله راپیدی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "صادرات آبزیان از بندرلنگه 30 درصد افزایش یافت – خبرگزاری مجله راپیدی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.