هدست های اداری یا مرکز تماس باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

هدست ها انواع مختلفی دارند که برای کاربری های گوناگون طراحی می شوند. یکی از کاربردهای اصلی هدست ها در ادارات و مراکز تماس است. به همین دلیل شرکت های تولید کننده این محصولات، هدست هایی را با قابلیت های ویژه تولید می کنند تا نیاز این مراکز را پاسخگو باشند. به این هدست ها، هدست های اداری یا کال سنتری گفته می شود که ویژگی هایی مثل سبک بودن، مجهز بودن به سیستم نویز کنسلینگ، کیفیت صدای HD  و… آنها را برای استفاده در اداره ها و مراکز پاسخگویی مناسب کرده است. ما در  این مقاله قصد داریم این هدست ها را خدمت شما معرفی کنیم. بنابراین برای آشنایی با ویژگی های هدست اداری در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با هدست اداری و کاربردهای آن

در ابتدا لازم است این موضوع را بررسی کنیم که هدست اداری چیست؟ در واقع هدست های اداری محصولاتی هستند که ویژگی های خاصی دارند. این ویژگی ها باعث می شوند بتوان از این ابزارها در محیط های کاری مختلف بهره گرفت. معمولا هدست های اداری با نام هدست مرکز تماس یا هدست کال سنتری نیز شناخته می شوند که این نام گذاری به اصلی ترین کاربرد این هدست ها اشاره دارد.

اما این نامگذاری به این معنی نیست که از هدست اداری فقط در مراکز تماس استفاده شود. در واقع هرکجا که نیاز به ویژگی های هدست اداری داشته باشیم، یک زمینه کاربری برای آن تعریف می شود. مثلا به عنوان یک استفاده رایج از این ابزارها، می توان به کار منشی ها در شرکت ها و دفاتر مختلف اشاره کرد. در این شغل نیز چون حجم تماس ها زیاد است، در اختیار داشتن یک هدست اداری، انجام کارها را بسیار راحت تر می کند.

اهمیت استفاده از هدست های اداری یا مرکز تماس

ویژگی های هدست اداری یا مرکز تماس

اپراتوری که در مرکز تماس جواب مشتریان را می دهد یا منشی یک دفتر خدماتی که چنین وظیفه ای بر عهده دارد، به صورت مستقیم خدمات را در اختیار کسی که پشت تلفن است قرار نمی دهد؛ اما نحوه مکالمه او و کیفیت این فرآیند تاثیر خیلی زیادی در بازدهی مالی مجموعه خواهد داشت. هرچقدر این مکالمه با کیفیت بیشتری انجام شود، رضایت مشتری بالاتر خواهد رفت.

اما در نظر بگیرید که هدست های اداری معمولا در محیط هایی استفاده می شوند که بسیار شلوغ هستند و آلودگی های صوتی یه میزان خیلی زیادی، بالا می باشد. خب قطعا اگر اپراتور در چنین فضایی بخواهد جواب متقاضیان را از طریق تماس تلفنی بدهد، با مشکلات جدی روبرو خواهد بود. علاوه بر این، کیفیت مکالمه نیز به دلیل وجود صداهای مزاحم، شدیدا کاهش پیدا خواهد کرد و اصلا ممکن است شخص تماس گیرنده به دلیل این موضوع، تلفن را قطع کند.

اما ویژگی های هدست اداری به گونه ای می باشد که این مشکل را پیش بینی کرده است. پس شرایطی را فراهم می کند تا با از بین رفتن چنین موانعی، مکالمه تلفنی بین اپراتور و مشتری بدون هیچ مشکلی انجام شود. در نهایت مسئول پاسخ دهی تماس تلفنی در چنین اداراتی، قادر خواهد بود وظیفه خود را با بهره گرفتن از ویژگی های هدست های مرکز تماس، به نحو احسن انجام دهد. نتیجه این انجام وظیفه درست، جذب مشتری و افزایش بازدهی مالی شرکت خواهد بود.

ویژگی های هدست اداری

برای اینکه یک هدست را برای کاربری در یک فضای اداری مناسب بدانیم، لازم است این ابزار از برخی ویژگی ها برخوردار باشد. در بین مهم ترین ویژگی های هدست های مرکز تماس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی ارگونومیک

در مراکز تماس، اپراتورها ساعات طولانی  هدست را روی گوش خود قرار می دهند و با استفاده از آن به پاسخگویی به تماس گیرندگان می پردازند. اگر هدست طراحی ارگونومیک و راحتی نداشته باشد، کارکنان خیلی زود خسته خواهند شد و علاوه بر آسیب های فیزیکی که ممکن است در طولانی مدت به مهره های گردن آنها وارد شود، کیفیت پاسخگویی آنها یه مخاطبان نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

بنابراین در بین ویژگی های هدست اداری حتما به وجود طراحی مناسب و ارگونومیک توجه داشته باشید. در هدست های اداری مناسب برای استفاده در مراکز تماس، پدهای مخصوص وجود دارند. این پد ها از جنس چرم یا فوم بوده و معمولا قابل تعویض هستند. همچنین وزن هدست اداری نیز بهتر است در ویژگی های هدست های مراکز تماس، بررسی شود. هرچقدر هدست سبک تر باشد، فشار کاری اپراتورها کمتر می شود. بنابراین آنها قادر خواهند بود خدمات مجموعه شما را با حوصله بیشتری پیگیری کنند که این کار می تواند رضایت مشتریان را بالاتر ببرد.

برخورداری از فناوری نویز کنسلینگ

یکی از مهم ترین ویژگی های هدست اداری، این است که قابلیت نویز کنسلینگ یا حذف صدای مزاحم در آن وجود داشته باشد. این قابلیت باعث خواهد شد زمانی که اپراتور از طریق هدست با شخص تماس گیرنده گفت و گو می کند، تمام نویز های مزاحم محیط کار حذف شوند تا تنها صدای با کیفیت اپراتور به گوش کسی که پشت خط تلفن است برسد.

این سیستم به دو صورت نویز کنسلینگ فعال و نویز کنسلینگ غیر فعال در هدست های کال سنتری وجود دارد. در نوع غیر فعال، با استفاده از عایق های صوتی و به صورت سخت افزاری جلوی ورود نویز های مزاحم در فرآیند مکالمه گرفته می شود. اما در نویز کنسلینگ فعال که عملکرد بهتری نسبت به نوع غیر فعال دارد، این کار از طریق برنامه ریزی های نرم افزاری انجام می شود تا میکروفون تنها نویزهایی با فرکانس مشخص را در حین مکالمه انتقال دهد. در صورت نیاز به خرید هدست نویز کنسلینگ پیشرفته با همکاران ما در وب سایت accutone.ir تماس بگیرید.

از بین بردن صدای فوت

یکی دیگر از ویژگی های هدست اداری این است که می تواند صدای فوت را در حین مکالمه تلفنی، کاملا حذف کند. این کار با استفاده از فناوری Air Shock Mic قابل انجام است. اما شاید بگویید که اپراتورها در حین تماس تلفنی، در میکروفون فوت نمی کنند؛ پس چه نیازی به این فناوری وجود دارد؟ در جواب به این سوال باید بگوییم که کاربرد این فناوری تنها در هنگام فوت کردن نیست.

به طور کلی سیستم های تلفنی به نفس کشیدن نیز حساسیت نشان می دهند و این موضوع را حتی در هنگام تلفظ حرف «پ» می توانید احساس کنید. به همین دلیل این قابلیت در بین ویژگی های هدست های مرکز تماس، مورد نیاز است تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

برخورداری از کیفیت صدای HD

یکی از اصلی ترین ویژگی های هدست اداری این است صدای اپراتور را با نهایت کیفیت به گوش مخاطبان برساند. این هدف از طریق کیفیت صدای HD در دسترس ادارات و مراکز تماس قرار می گیرد. به طور کلی دو نوع کیفیت صدای SD و HD در این زمینه وجود دارند که نوع HD عملکرد خیلی بهتری را از خود نشان می دهد. بنابراین در هنگام خرید هدست اداری به این موضوع توجه داشته باشید.

انعطاف پذیری میکروفون

میکروفون هدست های اداری به قسمت کناری هدست که در مقابل گوش قرار می‌ گیرند متصل شده و تا مقابل دهان کشیده می شوند. این میکروفون باید قابلیت جابجایی داشته باشد تا بتوان آن را در بهترین موقعیت قرار داد. اگر میکروفون فاصله زیادی با دهان داشته باشد ممکن است صدای شما با کیفیت کافی به گوش مخاطب نرسد. همچنین اگر میکروفون را بیش از حد به دهان خود نزدیک کنید، تن صدای شما برای مخاطب آزار دهنده خواهد شد. بنابراین در چنین موقعیتی باید با بهره گرفتن از قابلیت جابجایی میکروفون، آن را در بهترین وضعیت قرار دهید.

تک گوش یا دو گوش بودن

مدل های مختلف هدست اداری، به شکل های گوناگونی طراحی می شوند. یکی از تفاوت های این مدل ها، در یک گوش یا دو گوش بودن آنها است. هدستی که دو گوش باشد، تسلط شما را در حین مکالمه با مخاطبان بیشتر می کند. اما از طرف مقابل، هدست تک گوش، آگاهی محیطی بیشتری در مقایسه با هدست های دو گوش به شما می دهند. بنابراین ویژگی های هدست اداری در این زمینه، تا حد زیادی به سلیقه شخصی و نوع کاربری آن بستگی دارد.

خرید هدست اداری

در این محتوا سعی کردیم ویژگی های هدست های اداری و یا مرکز تماس را برای شما عزیزان شرح دهیم. با بررسی این اطلاعات می توانید از ویژگی یک هدست اداری خوب مطلع شوید و در نهایت هدستی را برای مرکز تماس خود خریداری کنید که دارای بیشترین کاربرد باشد.

ما در مجموعه اکیوتون، در تلاش هستیم تا بهترین هدفون های اداری را به شما عزیزان عرضه کنیم. انتخاب ما در زمینه هدست اداری، برند اکیوتون است، چراکه با توجه به ویژگی هایی که دارند و مجهز به جدیدترین تکنولوژی هستند، منجر به بهبود مراکز تماس و ارتقای کسب و کار شما خواهند شد.

تمامی مدل های هدست های اداری اکیوتون در وبسایت مجموعه (accutone.ir) درج شده است و قابل بررسی می باشد. می توانید مشخصات هر یک از هدست ها را بررسی کنید و در نهایت هدستی که بیشترین تناسب را با خواسته شما دارد را سفارش دهید. امکان ثبت سفارش اینترنتی تمامی محصولات برای شما عزیزان وجود دارد و محصولات همراه با گارانتی و ضمانت اصالت کالا برای شما ارسال خواهند شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هدست های اداری یا مرکز تماس باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هدست های اداری یا مرکز تماس باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟"، کلیک کنید.