لزوم شرکت معلمان مدارس غیردولتی در دوره های آموزشی جهت ارتقای رتبه و جایگاه علمی

لزوم شرکت معلمان مدارس غیردولتی در دوره های آموزشی جهت ارتقای رتبه و جایگاه علمی

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان مدارس غیردولتی 360 ساعت دوره صلاحیت معلمی را سپری می کنند.

به گزارش مجله راپیدی، احمد محمودزاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: آموزش و پرورش با مسیولیت های متنوع تلاش می کند تا رویکرد تربیتی و پرورشی را در کنار موضوعات آموزشی مورد توجه و اهتمام قرار دهد.

وی تصریح کرد: در کف مدارس اتفاقات شایسته و مناسبی در راستای ارتقای توانمندی دانش آموزان رخ می دهد که منطبق بر استانداردها و با هدف توانمندسازی نسل آینده است.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی ضرورت ارتقای دانش و مهارت معلمان را یادآور شد و گفت: باید معلمان همه ساله در دوره های آموزشی برنامه ریزی شده توسط دانشگاه فرهنگیان حضور پیدا کرده تا رتبه و جایگاه علمی خود را افزایش دهند.

محمودزاده افزود: در همین راستا 360 ساعت برای معلمان مدارس غیردولتی در قالب صلاحیت معلمی دوره هایی را برگزار می کنیم تا شاهد افزایش توانمندی آنها در عرصه تدریس و انتقال مفاهیم به نسل آینده باشیم.

وی استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش و همراهی سایر دستگاه ها را در ارتقای شایستگی های نظام تعلیم و تربیت یادآور شد و خاطرنشان کرد: در بحث توسعه هنرستان ها، کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین مولدسازی اقدامات خوبی در آموزش و پرورش انجام شده و برنامه های توسعه کمی و کیفی در مدارس غیردولتی نیز در حال اجرا است.

محمودزاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: اولویت ما هدایت دانش آموزان به رشته های آموزشی مهارت محور و فنی و حرفه ای است تا بتوانیم از ظرفیت مدارس سما، راهیان کوثر، دانشگاه علوم قرآنی، پیام نور و سایر حوزه ها استفاده کرده و نظام تعلیم و تربیت را رو به جلو حرکت دهیم.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی ارتقای شاخص در همه ابعاد را در نظام تعلیم و تربیت در دولت سیزدهم بر مبنای سند تحول یادآور شد و بیان کرد: نقش فرهنگیان نقش گروه مرجع و پیشتاز است و این نقش آفرینی می تواند زمینه گسترش مشارکت های فراگیری را نیز مهیا کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با گرامیداشت ایام دهه فجر، این دهه را تحول آفرین در مسیر حرکت جامعه در ابعاد مختلف اعلام کرد و ادامه داد: در یوم الله 22 بهمن مشارکت پرشور و حداکثری مردم می تواند دشمن را ناامید و دوستداران انقلاب را امیدوارتر کند.

پایان خبر مجله راپیدی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لزوم شرکت معلمان مدارس غیردولتی در دوره های آموزشی جهت ارتقای رتبه و جایگاه علمی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لزوم شرکت معلمان مدارس غیردولتی در دوره های آموزشی جهت ارتقای رتبه و جایگاه علمی"، کلیک کنید.