فیلم/ رونمایی روسیه از جنگنده آموزشی-رزمی یاک

فیلم رونمایی روسیه از جنگنده آموزشی-رزمی یاک

شرکت هواپیماسازی متحد روسیه نسخه M هواپیمای آموزشی-رزمی یاک-130 را به‌عنوان نسخه توسعه‌یافته این پرنده، در نمایشگاه آرمی-2024 معرفی کرد. نوسازی‌های صورت گرفته در این جنگنده آموزشی-رزمی برای افزایش رقابت‌پذیری آن در بازار نظامی صورت گرفته.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری مجله راپیدی،  شرکت هواپیماسازی متحد روسیه نسخه M هواپیمای آموزشی-رزمی یاک-۱۳۰ را به‌عنوان نسخه توسعه‌یافته این پرنده، در نمایشگاه آرمی-۲۰۲۴ معرفی کرد. نوسازی‌های صورت گرفته در این جنگنده آموزشی-رزمی برای افزایش رقابت‌پذیری آن در بازار نظامی صورت گرفته.

این جنگنده آموزشی-رزمی ضمن حفظ عملکرد آموزشی و قابلیت حمل تسلیحات هوا به هوا و هوا به زمین با سیستم هدایت لیزری و ماهواره‌ای، تبدیل به جنگنده‌ای سبک شده است.  

علاوه‌بر تسلیحات به نمایش درآمده شامل موشک کوتاه‌برد R-۷۳، بمب‌های خانواده فاب، راکت‌های S-۸/۱۳، درکنار این جنگنده غلاف هدف‌گیری SOLT-۱۳۰K (با سنسور‌های اپتیکی – لیزری – حرارتی) که ابعاد نسبتا زیادی نسبت به نمونه‌های مشابه غربی دارد، در کنار سیستم دفاعی President-S۱۳۰ برای حفاظت از موشک‌های پدافندی و هوا به هوا نیز مشاهده می‌شود؛ این سیستم به‌صورت غلاف حمل شود.

رادار آرایه فازی فعال BRLS-۱۳۰R نیز به‌عنوان رادار استفاده شده در این جنگنده، در کنار آن قرار گرفته. این رادار در نمایشگاه IMDS-۲۰۲۴ به‌عنوان رادار یاک-۱۳۰ معرفی شده بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فیلم/ رونمایی روسیه از جنگنده آموزشی-رزمی یاک" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فیلم/ رونمایی روسیه از جنگنده آموزشی-رزمی یاک"، کلیک کنید.