ادو پرفیوم چیست؟

این اصطلاحات به انواع مختلفی از غلظت عطر با قدرت پخش بو و ماندگاری آنها اشاره دارد. همانطور که گفتیم عطرها در واقع با ترکیب روغن های عطری و الکل به وجود می آیند، و هرچه میزان روغن عطری بیشتر باشد رایحه عطر ماندگاری بیشتری دارد. برندهای مختلف نیز از این اصطلاحات بر روی دسته بندی محصولات عطری خود، برای طبقه بندی آنها استفاده می کند.

همه ای انواع عطر و ادکلن های موجود در سطح بازار، از چندین ماده شیمیایی، عصاره روغنی معطر و الکل ساخته می شوند. در واقع عصاره روغنی معطر ماده اصلی در صنعت عطرسازی می باشد، که به علت غلظت بیش از حد آن به هیچ عنوان به تنهای قابل استفاده نمی باشد. بنابراین در کارخانه ها عصاره روغنی عطر را توسط الکل رقیق شده و سپس به صورت یک محلول رقیق با بوی مطلوب، جهت استفاده عموم به بازار عرضه می گردد.

تفاوت ماندگاری و درصد خلوص انواع عطر و ادکلن ها

ادوپرفیوم مردانه بیز

با داشتن بیش از 20 الی 30 درصد از اسانس های روغنی، این نوع عطر بیشترین غلظت و ماندگاری را در بین انواع دیگر دارد؛ معمولاً 24 الی 48 ساعت. بنابراین طبیعی است که بیشترین قیمت را نیز داشته باشد. افرادی که دارای پوست حساس هستند بهتر است بیشتر از این نوع استفاده کنند زیرا الکل آنها نسبت به انواع دیگر کمتر است، بنابراین باعث خشکی پوستشان نمی شود.

قوی ترین نوع عطر بعد از پرفیوم، ادوپرفیوم است. این نوع عطر حاوی 15 تا 20 درصد اسانس های روغنی است. این نوع عطر به سبب ماندگاری قابل قبول و متوسط میان فروشندگان و خریداران عطر از محبوبیت بالایی برخوردار است. ادوپرفیوم ها به طور متوسط تا 8 ساعت ماندگاری دارند.

همانطوری که گفتیم ماندگاری ادوپرفیوم نسبتا طولانی است به طوری که اگر این رایحه را صبح استفاده کنید تا غروب به صورت واضح قابل تشخیص و استشمام است، شب نیز به هنگام در آوردن لباس بوی آن تا حدودی قابل تشخیص خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات کامل درباره ادوتویلت ها می توانید به مقاله مرتبط یعنی () مراجعه فرمائید.

این نوع دارای غلظت اسانسِ بسیار کمتری در حدود 2 تا 4 درصد است، بنابراین میزان الکل زیادتری دارد و از سایر محصولات خانواده عطرها ارزان تر است. ادوکلن ها معمولاً در شیشه های بزرگتری عرضه می شود چون ماندگاری حدودیِ دو سه ساعته دارند و میزان بیشتری از آنها مصرف می شود. پایه بوی ادو کلن ها معمولا سبک تر و مرکباتی است

این نوع معروف به عطریات غیر الکی می باشد، که میزان روغن اسانس معطر آن ها در حدود 1 الی 3 درصد است. این محصول شباهت خیلی زیادی به ادوکلن ها دارد، اما بیشترین بخش آن را آب تشکیل داده است.

ادو پرفیوم را بیشتر بشناسیم

بعد از عطر جیبی ویتابلا، از نظر میزان غلظت اسانس معطر در سطح بازار ادو پرفیوم ها را می توان نام برد. این محصولات حاوی 15 الی 20 درصد اسانس روغنی می باشند. بازه ماندگاری بو در ادوپرفیوم بین 4 الی 5 ساعت می باشد، اما ردپای بوی آن تا یک روز کامل نیز دوام دارد.

ادوپرفیوم نیز از همان اسانس پرفیوم استفاده می کند اما در آن مقدار کمتری از اسانس و حجم بیشتری از الکل و آب استفاده می شود. این بدان معناست که بویی که از آن استشمام می شود کمی سبک تر است و به احتمال زیاد به مدت طولانی دوام نمی آورد. برخلاف اینکه ادوپرفیوم کمی سبکتر است اما بسیاری از افراد آن را ترجیح می دهند. البته شاید در سلیقه شان عامل قیمت نیز بی تاثیر نبوده باشد، زیرا ارزانتر است. این عطر ممکن است در بطری ها یا اسپری های معمولی فروخته شود، اما اگر از اسپری استفاده می شود، نباید بطور پراکنده آن را به مصرف رساند.

این محصولات چون از نظر کیفیت تقریبا در رده پرفیوم ها قرار دارند و علاوه برا این از قیمت پایین تری نسبت به ان ها دارند، خریداران زیادی دارند. بنابراین از بین انواع عطر و ادکلن های موجود، متقاضیان ادوپرفیوم هر روز در حال افزایش می باشد و اکثر برند ها این نوع عطر را تولید می کنند. EDP علامت اختصاری و تجاری ادوپرفیوم می باشد.

تستر ادوپرفیوم چیست

این شرکت ها با تولید کردن و ارائه کردن رایگان تستر ادوپرفیوم قصد دارند تا خریدار بدون باز کردن جعبه ادوپرفیوم، به مشتریان خود این امکان را بدهند که رایحه ادوپرفیوم را استشمام کرده و در صورت رضایت اقدام به خرید آن نماید.

نکته: با این حال معمولا تسترها کیفیت بالاتری دارند و به صورت جدا به فروش میرسند.

عکس ادوپرفریوم در انواع مختلف

تفاوت تستر ادوپرفیوم با ادوپرفیوم

در واقع باید به طور کل ادوپرفیوم با تستر ادوپرفیوم هیچ تفاوتی با هم نداشته باشد چرا که خریدار با استشمام کردن تستر ادوپرفیوم انتظار دارد همان ادوپرفیوم با همان رایحه و ماندگاری و پخش بو را نیز دریافت کند، که برخی از شرکت های عطر سازی همین کار را انجام می دهند اما برخی دیگر گاها مشاهده می شود که نت اولیه تستر را کمی قوی تر می کنند تا مشتری با استشمام کردن تستر نسبت به خرید آن ادوپرفیوم تمایل بیشتری داشته باشد.

این مسئله برای هر شرکتی می تواند متفاوت باشد و وابسته به سیاست شرکت مربوطه دارد. اما چیزی که مشخص بوده این است که نباید تستر ادوپرفیوم با خود آن به هیچ وجه تفاوتی داشته باشد چرا که خریدار انتظار خرید همان ادوپرفیوم که استشمام کرده را دارد. برای دریافت مشاوره و مشاهده قیمت ادکلن میلانو زنانه سفید با ما در تماس باشید.

نکاتی که به هنگام خرید انواع عطر و ادکلن باید رعایت شود

در هر فصل باید عطری با طبع مناسب همان فصل استفاده کنید؛ از انواع عطر و ادکلن ها، عطرهایی با بوی گرم مخصوص فصول سرد سال است و عطرهای ملایم، معتدل یا خنک مناسب برای فصل بهار و تابستان می باشد. همچنین به هنگام خرید یک عطر و یا ادکلن به مواردی از قبیل رقیق و غلیظ بودن آن دقت کنید.

در صورتی که یک عطر رقیق باشد، مدت زمان ماندگاری آن خیلی کمتر است و اگر خیلی قوی باشد، ممکن است این غلطت بیش از حد موجب اذیت شما و یا اطرافیان گردد. باتوجه به نکاتی و اطلاعات عطر و ادکلن که ارائه شد، براحتی خواهید توانست به هنگام خرید انوع عطر و ادکلن تصمیم گیری کنید. نکته دیگری که در رابطه با ماندگاری بوی عطر قابل ذکر است، نوع پوست مصرف کننده می باشد. ماندگاری بوی عطر بر روی پوست های چرب به دلیل مرطب بودن شان، بیشتر از پوست های خشک می باشد.

در این باره می توانید مطلب “” را نیز مطالعه بفرمائید.

ترفند عمومی برای ماندگاری انواع عطر در تمام طول روز

  • پوست خود را مرطوب نمایید : انواع عطرها به پوست چرب بهتر می چسبند، بنابراین برای کسانی که پوست خشک تری دارند، بهتر است عطرهای به شکل کرم را انتخاب کنند یا قبل از اسپری کردن، از یک لوسیون بدون بو استفاده نمایند.
  • به نقاط نبض بدن، اسپری نمایید : انواع عطرها با حرارت بدن فعال می شوند. نقاط نبض واقع شده روی مچ دست شما، به دلیل بسته شدن پمپ های خون در نزدیکی سطح پوست، گرم هستند، بنابراین یک منطقه ایده آل برای استفاده از عطر را ایجاد می کند. سایر نقاط گرم بدن شامل پشت گوش، پایین گلو، داخل آرنج و پشت زانو است.
  • هرگز مکان عطر خورده را مالش ندهید : برخی از افراد برای گرم کردن پوست و پخش کردن عطر، احساس می کنند که باید عطر را به پوست خود بمالند. متاسفانه این فقط باعث خراب شدن ساختار انواع عطرها می شود و در نهایت رایحه را ضعیف می کند.

به درستی از آنها نگهداری نمایید : گرما، نور و رطوبت می توانند ترکیبات موجود در انواع عطرها را تجزیه کرده و باعث کم عطر شدن آن شوند. برای قوی و بدون تغییر نگه داشتن رایحه، بطزمان مطالعه: 5 دقیقه

به‌راستی ادوپرفیوم چیست و این کلمه ناخوانا چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ احتمالا اگر به‌تازگی تصمیم گرفته‌اید برای خودتان یا اطرافیانتان عطر بخرید، با اصطلاحات عجیب‌وغریب زیادی برخورد کرده‌اید که شما را بیش از هر زمان دیگر گیج کرده است. عطر، پرفیوم، ادوتویلت و ادکلون بخشی از این اصطلاحات هستند. اگر نمی‌دانید ادوپرفیوم چیست، پرفیوم یعنی چی یا ادوتویلت چه تفاوتی با آن‌ها دارد، اصلا نگران نباشید. این سوال خیلی‌هاست.

خرید یک عطر خوب می‌تواند خیلی ترسناک باشد. در بین این همه اسامی مختلف احتمالا  می‌خواهید عطری را انتخاب کنید که رایحه‌‌اش به دلتان بنشیند. از طرف دیگر دوست دارید که این رایحه، ماندگاری خوبی داشته باشد و از آن مهم‌تر خیلی هم گران نباشد.

مشکل جایی جدی‌تر می‌شود که بخواهید برای یک دوست یا فامیل یک عطر خوب بخرید. در این مرحله یا باید تحقیقاتتان خیلی زیاد باشد یا بی‌خیال خرید عطر به‌عنوان کادو شوید. اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که تسلیم این کلمات نشوید.

خرید یک عطر و هدیه به یک دوست می‌تواند او را بسیار خوشحال کند. بنابراین این مقاله را بخوانید تا بفهمید ادوپرفیوم چیست؛ پرفیوم یعنی چی؛ این‌ها چه تفاوتی با ادوتویلت دارند و خرید کدامشان برای شما مناسب‌تر است؟

اصلا خود کلمه پرفیوم یعنی چی؟

پرفیوم اصطلاحی‌ست که ممکن است بارها هنگام خرید یک عطر خوب به گوشتان خورده باشد. بنابراین قبل از این که به این سوال پاسخ دهیم که ادوپرفیوم چیست یا ادوتویلت چه تفاوتی با آن دارد، باید از این کلمه صحبت کنیم و بگوییم اصلا خود کلمه پرفیوم یعنی چی؟

اگر یک دیکشنری انگلیسی به فارسی را باز کنید، جلوی پرفیوم تعابیری مثل عطر، بوی خوش و موارد این‌چنینی را مشاهده می‌کنید؛ اما نکته اصلی ماجرا این است که بدانید بین افراد عطرباز پرفیوم یعنی چی و دقیقا به چه چیزی اشاره دارد؟ در این قسمت می‌خواهیم بعد از پاسخ به این سوال از انواع دیگر عطر هم صحبت کنیم.

پرفیوم چیست؟

به عطری پرفیوم گفته می‌شود که غلیظ‌ترین اسانس روغنی را داشته باشد. با استفاده از پرفیوم می‌توانید ساعت‌ها از ماندگاری آن لذت ببرید و هر جا که وارد می‌شوید توجه‌ها را به سمت خود جلب کنید. بالاترین غلظت رایحه در پرفیوم‌ها وجود دارد.

اگر وضعیت مالی خوبی دارید و دوست دارید برای عطر خوش بدنتان هزینه زیادی کنید، می‌توانید پرفیوم بخرید. نکته مثبت دیگری که در پرفیوم‌ها وجود دارد این است که از الکل بسیار کمی در آن استفاده شده است.

بنابراین افرادی که پوست حساسی دارند، احتمالا با پرفیوم راحت‌تر کنار خواهند آمد. به هر حال دارندگی و برازندگی‌ست! ترکیب غلیظ پرفیوم اگرچه آن را به یک محصول مجلل تبدیل می‌کند، اما از طرفی قیمت آن را هم افزایش خواهد داد.

اگر نمی‌توانید این کلمه را بخوانید، اصلا نگران نباشید. این کلمه همان ادوپرفیوم خودمان است. شاید پیش خودتان می‌گویید: “بابا دل نویسنده این مقاله‌ خوشه‌ها. من فقط می‌خواستم بدونم پرفیوم یعنی چی، بعد نویسنده نشسته به من یه کلمه قلنبه‌سلنبه دیگه معرفی می‌کنه.”

ادوتویلت چیست؟

بعد از پاسخ‌‌دادن به این سوال که ادوپرفیوم چیست، احتمالا اولین سوالی که به ذهنتان می‌رسد این خواهد بود که ادوتویلت به چه معناست؟ اگرچه این اسامی واقعا عجیب‌وغریب به نظر می‌رسند، اما حقیقتا تفاوت‌های آن‌ها به‌قدری ساده است که بعد از درک این اختلافات، قطعا پوزخندی خواهید زد و به خودتان می‌گویید: “همین بود؟ فروشنده طوری در مورد ادوپرفیوم و ادوتویلت صحبت می‌کرد که فکر کردم چی هست حالا!”.

ادوتویلت اسانس روغنی کمتری نسبت به ادوپرفیوم دارد، از آن ارزان‌تر است و ماندگاری آن هم کمتر خواهد بود. بنابراین می‌بینید که برخلاف اسمش اصلا چیز عجیب و خاصی نیست. برای استفاده از ادوتویلت احتمالا مجبورید چند بار در روز آن را به خودتان اسپری کنید.

ادکلون چیست؟

می‌توان گفت ادکلون معروف‌ترین کلمه‌ای‌ست که در این حوزه وجود دارد. قاعدتا دیگر در این مرحله می‌توانید حدس بزنید که تفاوت ادکلون با ادوتویلت و ادوپرفیوم چیست؟ بله درست است. غلظت آن کمتر است و البته قیمت و ماندگاری کمتری هم دارد.

تفاوت‌های اصلی ادوتویلت با ادوپرفیوم چیست؟

اولین تفاوت ادوتویلت با ادوپرفیوم چیست؟

اگر هر دو با نت‌های یکسان درست شوند، هر دو بوی مشابهی خواهند داشت؛ اما دقیقا یکسان نخواهد بود. برای مثال یک اسپری از ادوپرفیوم لوندر یا همان اسطوخدوس خودمان، غلظت بیشتری از ادوتویلت خواهد داشت. با افزایش اسانس، نت‌های خاصی می‌توانند روی پوست ایجاد شوند که قوی‌تر، تیزتر یا شیرین‌تر شوند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ادو پرفیوم چیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی خانواده, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ادو پرفیوم چیست؟"، کلیک کنید.