ذخیره سد زاینده رود به 383 میلیون مترمکعب رسید – خبرگزاری مجله راپیدی | اخبار ایران و جهان

ذخیره سد زاینده رود به 383 میلیون مترمکعب رسید - خبرگزاری مجله راپیدی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مجله راپیدی، حسن ساسانی صبح چهارشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعاتی قاصد آب اظهار داشت: با توجه به نقشی که رسانه ها در مدیریت افکار عمومی و به ویژه مباحث آب دارند، از تلاش آنان در مسایل مربوط به آب، فرونشست زمین، تعادل بخشی، مدیریت یکپارچه زاینده رود، آب و پساب و آب شرب استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه رسانه ها مدیریت کننده افکار عمومی جامعه هستند، خاطرنشان کرد: اگر مباحث آب شفاف نباشد می تواند ما را به انحراف بکشاند و از این رو تلاش شما خبرنگاران سبب می شود که بتوانیم تمامی ذینفعان حوضه از جمله کشاورزی ، صنعت و شرب را که طبق قوانین دولت دارای حقابه و سهم آبه هستند با منابع آبی موجود تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان تصریح کرد: حوضه آبریز زاینده رود بسیار پر چالش بوده و ناترازی بین منابع مصارف کاهش آب های زیرزمینی و فرونشست در این حوزه مطرح است.

ساسانی افزود: اکنون که در سال آبی دوره بارش ها تقریباً رو به اتمام است میزان بارش در ایستگاه شاخص حوضه زاینده رود (چلگرد) از ابتدای مجله راپیدی 1402 تاکنون، یکهزار و 20 میلیمتر بوده است در حالی که مدت مشابه سال گذشته یکهزار و 390 میلیمتر بود و امروز ذخیره سد مخزنی زاینده رود به 383 میلیون مترمکعب رسید.

وی با اشاره به اینکه در سال آبی کنونی یک نوبت در آبان و یک نوبت در ابتدای فروردین ماه برای کشاورزی اصفهان آب توزیع شد، خاطرنشان کرد: خروجی سد زاینده رود از روز گذشته برای توزیع سومین نوبت آب برای کشاورزی شرق اصفهان افزایش یافته است و تا امشب قطعاً آب به سطح شهر اصفهان خواهد رسید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ذخیره سد زاینده رود به 383 میلیون مترمکعب رسید – خبرگزاری مجله راپیدی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ذخیره سد زاینده رود به 383 میلیون مترمکعب رسید – خبرگزاری مجله راپیدی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.