برداشت گیاه دارویی زیره سبز از مزارع استان بوشهر آغاز شد – خبرگزاری مجله راپیدی | اخبار ایران و جهان

برداشت گیاه دارویی زیره سبز از مزارع استان بوشهر آغاز شد - خبرگزاری مجله راپیدی | اخبار ایران و جهان

ابراهیم دانا در گفت وگو با خبرنگار مجله راپیدی اظهار کرد: تنوع بخشی به تولیدات محصولات باغبانی با محوریت توسعه گیاهان کم آب بر با هدف کاهش مصرف آب و بهره وری اقتصادی از برنامه های اساسی در استان بوشهر است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: توسعه و کشت گیاه دارویی زیره سبز در بسیاری از مناطق استان سازگاری دارد در طرح جهش تولید در دیمزارهای استان از جایگاهی مطلوبی برخوردار است.

وی افزود: نیاز آبی کم و مقاوم بودن در برابر استرس های محیطی در استان نظیر شوری و گرما و همچنین کوتاه بودن دوره رشد گیاه دارویی زیره سبز و از همه مهم تر سوددهی اقتصادی مناسب به ویژه در شرایط خشکسالی و کم آبی را از مزیت های این گیاه دارویی است.

دانا اضافه کرد: ارتقای بستر مکانیزاسیون به خصوص در مرحله برداشت گیاه دارویی زیره سبز با هدف کاهش هزینه های تولید و همچنین تعیین بازار فروش مطمین در قالب کشت های قراردادی به عنوان یکی از اولویت های مهم در زمینه توسعه کشت این گیاه دارویی در استان است.

وی گفت: کاشت این گیاه دارویی در قالب طرح جهش تولید در دیمزارهای استان در سال زراعی جاری در همه شهرستان های استان در سطح 200 هکتار انجام شده که به دلیل عدم بارش کافی فقط 47 هکتار از مزارع قابل برداشت است به نحوی که پیش بینی می شود میزان 32 تن بذر از مزارع مذکور برداشت شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برداشت گیاه دارویی زیره سبز از مزارع استان بوشهر آغاز شد – خبرگزاری مجله راپیدی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برداشت گیاه دارویی زیره سبز از مزارع استان بوشهر آغاز شد – خبرگزاری مجله راپیدی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.