آفتاب نیوز :
این اقدام در بحبوحه انتقادات فزاینده از سوی فعالان حریم خصوصی و گروه های مصرف کننده درباره سرویس اشتراک بدون تبلیغات متا که در نوامبر در اروپا راه اندازی شد و منتقدان می گویند کاربران را ملزم به پرداخت هزینه ای برای اطمینان از حریم خصوصی خود می کند، صورت می گیرد.
راه اندازی سرویس پولی توسط شرکت متا، با هدف رعایت قانون بازار های دیجیتال اتحادیه اروپا بوده که توانایی این شرکت برای شخصی سازی تبلیغات برای کاربران بدون رضایت آن ها را محدود می کند و به منبع درآمد اصلی اش آسیب می زند.
این شرکت اعلام کرده که مدل پولی، به دنبال متعادل کردن خواسته های متناقض بین قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا و مقررات جدید قانون بازار های دیجیتال است.
یک مدیر ارشد شرکت متا، با اعلام نصف شدن قیمت اشتراک این سرویسها، اعلام کرد این پایین ترین قیمت معقولی است که هر فردی باید برای سرویس هایی با این کیفیت، بپردازد. عدم قطعیت نظارتی در حال حاضر وجود دارد و باید به سرعت برطرف شود.
متا در اوایل سال جاری پیشنهاد کاهش قیمت اشتراک را به تنظیم کننده های مقررات اروپایی ارایه کرد و اکنون مشغول مذاکره با مقامات حفاظت از داده ها، به ویژه رگولاتور ایرلند در خصوص این موضوع است. کاربرانی که رضایت می دهند برای اهداف تبلیغاتی، ردیابی شوند، یک سرویس رایگان دریافت می کنند که از درآمد های تبلیغاتی تامین می شود.
بر اساس گزارش رویترز، شرکت هایی که قانون بازار های دیجیتال را زیر پا بگذارند، در معرض جریمه ای بالغ بر 10 درصد گردش مالی سالانه هستند.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قیمت اشتراک پولی فیس بوک و اینستاگرام نصف می شود" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قیمت اشتراک پولی فیس بوک و اینستاگرام نصف می شود"، کلیک کنید.