سلاح آمریکایی اوکراین وارد میدان شد/ فیلم

سلاح آمریکایی اوکراین وارد میدان شد/ فیلم

به گزارش خبرگزاری مجله راپیدی، ام1 آبرامز یک تانک اصلی میدان نبرد طراحی و ساخت ایالات متحده آمریکا است که ستون فقرات نیروهای زرهی ارتش آمریکا و شماری از متحدان آن را تشکیل می دهد. این تانک به نام ژنرال کریگتون آبرامز، رییس ستاد مشترک و فرمانده نیروهای آمریکا در جنگ ویتنام نامگذاری شده است.

ام1 برای جنگ های زرهی طراحی شده و به خوبی تجهیز و زره پوش شده است. از مشخصات منحصربه فرد آن می توان به موتور توربین گاز قوی چندگانه سوز به قدرت 1500 اسب بخار و زره کامپوزیت پیچیده اشاره کرد. این تانک با حدود 69 تن وزن یکی از سنگین ترین تانک هایی است که اکنون به کار گرفته می شوند.

تانک های ام1 از یک موتور توربین گاز لیکومینگ تکسترون با قدرت 1500 اسب بخار استفاده می کنند. این موتور چندگانه سوز است اما سوخت معمولی آن سوخت جت جی پی8 است. زره تانک نیز زره چوبام است که در وزارت دفاع بریتانیا برای تانک های انگلیسی چلنجر اختراع شد. در صورت نیاز امکان نصب زره واکنشی انفجاری بر روی تانک هم وجود دارد.

آبرامز چهار سرنشین شامل فرمانده، راننده، توپچی و گلوله گذار دارد. وزن ام1آ2 حدود 69٫54 تن است که از 63 تن در مدل ام1آ1 و 60 تن در مدل ام1 به این میزان افزایش یافته است. حداکثر سرعت ام1آ2 در جاده بیش از 67 کیلومتر، در خارج از جاده 48 کیلومتر، در سربالایی 10 درجه 27 کیلومتر و در سربالایی 60 درجه 6٫5 کیلومتر در ساعت است.

ظرف 7٫2 ثانیه از سرعت صفر به 32 کیلومتر در ساعت می رسد. برد عملیاتی تانک هم 425 کیلومتر است. طول تانک با لوله جلو 9٫82 متر، ارتفاع آن 2٫4 متر و عرض آن 3٫65 متر است. توانایی عبور از موانعی به ارتفاع 1٫05 متر و خندق هایی به عمق 2٫7 متر را دارد. با توجه به قدرت 1500 اسب بخاری این تانک نسبت قدرت به وزن تانک در مدل ام1آ2 معادل 21٫6 اسب بخار به تن است.

227227

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سلاح آمریکایی اوکراین وارد میدان شد/ فیلم" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سلاح آمریکایی اوکراین وارد میدان شد/ فیلم"، کلیک کنید.