برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری 3000 نفر

برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری 3000 نفر

رییس پلیس فتای فراجا، از دستگیری عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش مجله راپیدی، سردار وحید مجید گفت: در سال گذشته بیش از 12 هزار صفحه مجازی در شبکه های اجتماعی و سایت ها که مشغول به تبلیغ و خرید و فروش انواع اسلحه گرم از کلت گرفته تا کلاشینکف و مسلسل بودند؛ توسط پلیس فتا شناسایی شدند.

وی افزود: از مجموع این تعداد، روی 3000 مورد تمرکز کردیم و در پس از انجام تحقیقات لازم، در این فرآیند توانستیم 1400 نفر از مالکان و اعضای این تارنماها و صفحات مجازی را شناسایی و دستگیر شده و تحویل مراجع قضایی بدهیم.

رییس پلیس فتای فراجا ادامه داد: این افراد با ایجاد صفحات و کانال هایی در شبکه های اجتماعی واتس آپ، تلگرام و اینستاگرام ادعای خرید و فروش انواع اسلحه داشتند.

مجید گفت: ذکر این نکته قابل توجه است که بیشتر این افراد کلاهبردار بودند؛ یعنی پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه از مشتری، افراد را مسدود کرده و دیگر پاسخگو نبودند؛ بنابراین عملا خرید و فروشی ضورت نمی گرفت و اسلحه ای در کار نبود. 

وی با اشاره به اینکه قدرت نمایی و ایجاد ترس نیز برخورد جدی پلیس را در پی خواهد داشت؛ افزود: همچنین عده ای از اراذل و اوباش در جهت ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه های اجتماعی تولید و منتشر می کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

رییس پلیس فتای فراجا ادامه داد: بیش از 9500 صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می شد نیز مسدود و 1600 نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

پایان خبر مجله راپیدی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری 3000 نفر" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری 3000 نفر"، کلیک کنید.