صحیفه سجادیه؛ دانشگاه بزرگ معرفتی و فرهنگی

صحیفه سجادیه؛ دانشگاه بزرگ معرفتی و فرهنگی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، صحیفه سجادیه را یک دانشگاه بزرگ معرفتی و فرهنگی خواند که می توان با چشیدن از چشمه های زلال معرفتش راه سعادت اخروی را برای همیشه به روی خود گشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری مجله راپیدی، محمدحسین رنجبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در اختتامیه سیزدهمین جشنواره شعر صحیفه سجادیه که با حضور رییس بنیاد صحیفه سجادیه، امام جمعه قشم، مسیولان، استادان، جمع کثیری از ایمه جمعه و جماعت اهل تسنن، شعرا، دانشجویان و دانش آموزان به مناسبت ولادت این امام سجاد (ع) برگزار شد؛ دانشگاه آزاد اسلامی را یک دانشگاه پیشرو در توسعه و اشاعه فرهنگ دینی قلمداد و اظهار کرد: نقش دانشگاه آزاد در برگزاری اینگونه برنامه های فرهنگی بسیار پربار و پرثمراست که تاکنون توانسته تاثیر عمیق و مستمر خود را در جامعه نشان دهد که این مهم جز با برنامه ریزی مستمر امکانپذیر نمی شود.

وی، برگزاری برنامه های تقریب مذاهب را یکی از برنامه های بزرگ و فاخر فرهنگی دانست که در راستای برنامه های ملی و مذهبی توانسته مانند برگزاری این جشنواره ها تاثیر عمیقی بر اتحاد مسلمانان و نزدیکی قلبی مسلمانان اهل شیعه و سنی بگذارد و آنان را تحت لوای برادر و برابر زیر پرچم ایران اسلامی متحد تر سازد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، دانشگاه را یک منبع بزرگ تولید علم و فناوری دانست و متذکر شد: دانشگاه آزاد به عنوان محور تحول آفرین و توسعه محور با در نظر گرفتن شاخص های برجسته فرهنگی توانسته نقش کلیدی مهمی در انتقال و تولید مفاهیم دینی با تکیه بر اهل فن داشته باشد.

عضو هییت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، صحیفه سجادیه را یک دانشگاه بزرگ معرفتی و فرهنگی خواند که می توان با چشیدن از چشمه های زلال معرفتش راه سعادت و خوشبختی اخروی را برای همیشه به روی خود گشود و از دریای معرفتش تا بی نهایت ها بهره برد.

رنجبر با اشاره به آیات کلام الله مجید در تحصیل علم و دانش خاطرنشان کرد: صحیفه سجادیه یک اثر بزرگ و تأثیرگذار معرفتی و فرهنگی است که بعد از کتاب آسمانی قرآن کریم و نهج البلاغه مفاهیم و اسرار بزرگی را در خود جای داده و با تکامل عقل و اندیشه انسان این دروازه های معرفت نیز یکی بعد از دیگری به روی ما گشوده خواهد شد و باید از شناخت و شناساندن این دریای معرفت و اندیشه به دیگران غفلت نکنیم.

به گزارش مجله راپیدی، سیزدهمین جشنواره شعر صحیفه سجادیه با ادای احترام به شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس و غبارروبی از گلزار شهدای دانشگاه آزاد اسلامی قشم آغاز و با سخنرانی، شعرخوانی شاعران، اجرای برنامه های شاد و متنوع ادامه یافت و از برگزیدگان سومین جشنواره شعر صحیفه سجادیه تجلیل شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "صحیفه سجادیه؛ دانشگاه بزرگ معرفتی و فرهنگی" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "صحیفه سجادیه؛ دانشگاه بزرگ معرفتی و فرهنگی"، کلیک کنید.