قیمت طلا رکورد زد/ قیمت جدید طلا 20 فروردین 1402

به گزارش خبرگزاری مجله راپیدی، قیمت طلا در بازار جهانی با افزایش 0.5 درصدی، رکورد جدیدی را ثبت کرد و به 2 هزار و 342 دلار رسید.

بررسی ها نشان می دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا 2.8 درصد و یک ماه گذشته 7.5 درصد گران شده است. این یعنی طلا در طول یک هفته گذشته افزایش 64 دلاری و یک ماه گذشته 165 دلاری را تجربه کرده است.

نوسانات اونس طلا در روز جاری

قیمت طلا رکورد زد/ قیمت جدید طلا 20 فروردین 1402

براساس گزارش رویترز، با وجود آرام شدن تنش های ژیوپلوتیکی بین رژیم صهیونیستی و حماس و کاهش احتمال پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوین، طلا به روند صعودی خود به خاطر خرید بالای بانک های مرکزی دنیا ادامه می دهد.

قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.71 درصدی به 2362 دلار رسیده است.

طبق گزارش یکی از مقامات چین، بانک مرکزی این کشور برای هفدهمین ماه پیاپی به ذخایر طلای خود در ماه مارس افزوده است. ذخایر طلای بانک مرکزی چین 72.74 میلیون اونس تروا طی یک ماه گذشته افزایش داشته است.
در این بین بازارها انتظار دارند خرید بالای طلا توسط بانک های مرکزی سراسر دنیا طی سال جاری میلادی قیمت آن را همچنان افزایش دهد.

طبق گزارش شورای جهانی طلا تقاضا برای این فلز گرانبها از سوی بانک های مرکزی در 2023 به 1037.4 تن رسیده بود که تا رکورد 1081.9 تن ثبت شده در 2022 فاصله داشت.
گزارش این شورا نشان می دهد خرید طلا توسط بانک های مرکزی 19 تن در فوریه افزایش داشته و نهمین افزایش پیاپی ماهانه را ثبت کرده است.
در حال حاضر سرمایه گذاران منتظر اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا هستند که قرار است در این هفته منتشر شود. انتشار گزارش بهتر از حد انتظار اشتغال در آمریکا احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور در ماه ژوین را از 62 درصد تا 48 درصد پایین آورده است.

223225

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قیمت طلا رکورد زد/ قیمت جدید طلا 20 فروردین 1402" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قیمت طلا رکورد زد/ قیمت جدید طلا 20 فروردین 1402"، کلیک کنید.