قرص گیاهی برای کبد چرب لیورگل

متاسفانه امروزه افراد زیادی در جهان از بیماری کبد چرب رنج می برند. اما خوشبختانه تاکنون روش ها و داروهای زیادی برای مقابله با این عارضه ارایه شده است. یکی از این داروها قرص لیورگل می باشد، که با هدف درمان بیماری های کبدی و بهبود کبد تولید شده است. امروز همراه با با دکتر ضحا مرتضوی در این مقاله از سعی داریم شما را با این محصول آشنا کنیم. قرص روکش داری است که حاوی عصاره گیاه خار مریم یا سیلی مارین می باشد. این قرص توسط شرکت گل دارو در دو دُز 70mg و 140mg تولید می شود. بسته های لیورگل، دارای بروشور محصول و 30 عدد قرص هستند که در 3 بلیستر 10 عددی عرضه می شوند.

قرص گیاهی برای کبد چرب لیورگل

خواص قرص لیورگل

لیورگل معمولا برای درمان بیماری های کبدی و به خصوص بیماری های التهابی کبدی استفاده می شود و در برابر آسیب های مختلف به کبد نقش محافظتی دارد. همچنین می تواند در درمان برخی از مشکلات صفرا نیز موثر واقع شود.

نکته دیگری که بسیاری از پزشکان در نسخه های خود از آن استفاده می کنند، تجویز لیورگل در کنار داروهایی با عارضه های کبدی است. مصرف لیورگل همراه با این داروها می تواند از بروز آسیب های کبدی جلوگیری کند. مصرف هات چاکلت دکتر بیز برای چاقی با هیچ دارویی تداخل ندارد.

لیورگل دربرابر آسیب های مختلف به کبد نقش محافظتی دارد.

طریقه مصرف قرص لیورگل

لیورگل را یا باید به صورتی که پزشک برای شما تجویز کرده است، مصرف کنید. یا می توانید آن را با دستور روتین ذکر شده در بروشور (یک قرص روکشدار 140 میلی گرمی 3 نوبت در روز یا برای قرص میلی گرمی دو عدد قرص 3 نوبت در روز) استفاده کنید.

لیورگل قبل از غذا مصرف شود یا بعد از غذا؟

از آن جایی که قرص های لیورگل روکشدار می باشند، بهتر است قبل از غذا مصرف شوند. چنانچه برای فرد عارضه گوارشی رخ داد، مصرف لیورگل با معده پر می تواند تاحدی عوارض گوارشی را تحمل پذیرتر کند.

عوارض قرص لیورگل

قرص لیورگل می تواند عوارض خفیف گوارشی و زودگذر داشته باشد، و ممکن است مقداری خاصیت ملینی از خود نشان دهد.

احتیاط مصرف لیورگل در چه کسانی است؟

افرادی که شرایط حساس به هورمون دارند مانند کسانی که دچار کیست های تخمدان و هستند، یا افرادی که به خانواده کاسنی یا آستراسه حساسیت دارند، بهتر است در مصرف لیورگل احتیاط کنند.

مصرف لیورگل در چه کسانی ممنوع است؟

افرادی که انسداد صفراوی دارند یا افرادی که حساسیت شدید به گیاهان هم خانواده خارمریم دارند، بهتر است این دارو و محصولات حاوی خارمریم را مصرف نکنند.

مصرف لیورگل در بارداری و شیردهی مشکلی ندارد. با این حال بهتر است در این دوران مصرف دارو تحت نظر پزشک باشد.قهوه سوپریم برای زگیل تناسلی گزینه مناسبی است برای درمان که میتوان  به راحتی از آن استفاده کرد.

آیا قرص لیورگل در کودکان قابل استفاده است؟

مطالعات انجام شده بر روی سیلی موری که ماده موثر در لیورگل می باشد نشان می دهد این ماده در کوتاه مدت در کودکان بالای یکسال مشکلی به وجود نمی آورد. با این حال قرص لیورگل را تنها با تشخیص پزشک می توانید استفاده کنید و نباید خودسرانه آن را برای اطفال خود استفاده کنید.

قرص لیورگل چه تداخلات دارویی دارد؟

به دلیل اینکه گیاه خارمریم می تواند باعث کاهش قند خون شود، این قرص بیشترین تداخل را با داروهای مرتبط با دیابت دارد. به همین دلیل زمانی که فرد درحال مصرف داروهای دیابت است، ممکن است مقداری دچار افت قند شود که معمولاً قابل پیش بینی و قابل کنترل است.

داروهای شاخص در درمان بیماری های کبدی

داروهای موثر در درمان اختلالات کبدی مانند اینترفرون، کورتیکو استرییدها و… با اینکه گاه موثر هستند اما در بسیاری از موارد، متناقض عمل کرده و عوارض جانبی ایجاد می کنند. به همین دلیل در سال های اخیر محققان سعی در جایگزین کردن داروهای گیاهی با داروهای شیمیایی داشته اند.

مطالعه ای در سال 2004 در بین بیماران هپاتیت C مزمن در آمریکا انجام شد و طی آن شایع ترین داروی گیاهی تجویز شده برای بیماران، سیلی مارین گزارش شد. در مطالعه ای دیگر که در کشور فنلاند انجام شد، پس از گذشت 4 هفته از مصرف داروی سیلی مارین در بیماران، مقادیر آنزیم های AST و ALT به شدت کم شده بود و تاثیر بسیار مثبتی روی کبد داشت. همچنین در تحقیقات حیوانی هم، سیلی مارین در برابر سموم مختلف کبدی ناشی از داروهای هپاتو توکسیک، اثرات محافظتی روی یاخته های این بافت را از خودش نشان داد.

تهیه قرص لیورگل توسط محققین

قرص لیورگل ساخته شده از عصاره گیاهی خارمریم یا همان “سیلی مارین” از طریق تحریک سنتز پروتیین ریبوزومال، باعث افزایش قدرت نوسازی سلول های کبدی شده و در نتیجه یک درمان کمکی بسیار موثر برای مسمومیت های کبدی، هپاتیت ها، جلوگیری از پیشرفت سیروز کبدی و بخصوص کبد چرب به شمار می آید.

خواص گیاه خار مریم

میوه گیاه خارمریم حاوی فلاونوییدهای گیاهی مهمی مثل سیلی بین، سیلی کریستین و سیلی دیانین است که در مجموع سیلی مارین نامیده می شوند و همگی دارای اثرات محافظت کننده کبدی هستند. این خاصیت در واقع به معنای افزایش مقاومت یاخته های کبدی در برابر آسیب های سمی است

گفته می شود که ماده فعال موجود در خار مریم، یعنی سیلیمارین، از اتصال سموم به سلول های کبد جلوگیری می کند و رادیکال های آزاد را تحت کنترل نگه می دارد. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که محصولات جانبی عملکرد بدن به شمار می روند، اما وقتی سطح آن ها بیش از حد بالا می رود می توانند به سلول های سالم آسیب برسانند.

تحقیقات پزشکی در مورد خار مریم و سلامت کبد به نتایج متفاوتی منجر شده است. بعضی از مطالعات نشان داده اند که سیلیمارین به کاهش التهاب و ترمیم سلول کمک می کند و می تواند علایم بیماری های کبدی مانند یرقان، سیروز، سرطان کبد و کبد چرب را کاهش دهد. اما همه تحقیقات به چنین نتایجی دست پیدا نکرده اند.

جامعه پزشکی برای اینکه ثابت کند خار مریم برای کبد انسان مفید است به شواهد بیشتری نیاز دارد؛ بنابراین تا زمانی که محققان مطالعات بیشتری انجام ندهند، پزشکان استفاده از این گیاه را به عنوان اولین گزینه درمان برای رفع مشکلات کبدی توصیه نمی کنند. با این حال، اگر پزشک قرص Livergol را برای شما تجویز کرد، لازم است طبق دستور از آن استفاده کنید. قهوه فوری موکا برای زگیل تناسلی را طی روز میل کنید تا اثرات آن را مشاهده کنید.

.

در این مقاله با آشنا شدید و درباره تاثیر آن بر کبد و کیسه صفرا صحبت کردیم. همچنین به سوالاتی پیرامون نحوه مصرف و اختلالات این دارو هم پاسخ دادیم. چنانچه سوال دیگری درباره این محصول دارید، می توانید سوال خود را در با ما به اشتراک بگذارید تا توسط دکتر مرتضوی به آن پاسخ داده شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قرص گیاهی برای کبد چرب لیورگل" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قرص گیاهی برای کبد چرب لیورگل"، کلیک کنید.