فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان افتتاح می شود

فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان افتتاح می شود

مجله راپیدی/زنجان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان گفت: فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می شود.

سیدشمس الدین موسوی در گفت وگو با خبرنگار مجله راپیدی، اظهار کرد: از آنجا که با توجه به مشکلات پیش رو ساخت موزه دفاع مقدس زنجان به تعویق افتاده، امسال تلاش این است که فاز یک موزه دفاع مقدس که نماد 3535 شهید و 70 هزار رزمنده دفاع مقدس است سوم خرداد به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه موزه های دفاع مقدس باید با کمک مسوولان استانی ساخته شود و روند احداث آنها تسریع شود، عنوان کرد: امیدواریم سال آینده فاز دوم این موزه به بهره برداری برسد.

موسوی تاکید کرد: همکاری سایر نهادهای فرهنگی موجب شده است در حوزه تدوین و چاپ و نشر کتاب سالانه 60 عنوان کتاب مکتوب 20 عنوان کتاب صوتی تهیه کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه هدف اصلی از نشر و چاپ کتب درباره شهدا پای کار آوردن جوانان متعهد، انقلابی و دلسوز و آشنا شدن آنها با سیره و منش آنهاست که با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس موجب پیروزی کشور در جنگ نابرابر شدند، اظهار کرد: شروع ساخت فیلم سینمایی 90 دقیقه ای شهید مخبری زده شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار وظیفه ترویج و نشر سیرت و صورت شهدا را در جامعه اسلامی دارد و از جمله وظایف مهم این مرکز ترویج فرهنگ شهادت بین نسل های جدید انقلاب است، افزود: با توجه به ظرفیت استان زنجان و سرداران و فرماندهان آن هنوز تولید آثار هنری فاخر در این زمینه نداریم و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس زنجان، یکی از برنامه های مهم برای شناخت مردم از شهدا و ترویج راه و منش آنهاست.

پایان خبر مجله راپیدی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان افتتاح می شود" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان افتتاح می شود"، کلیک کنید.