مرکز اوتیسم تهران دکتر پوراعتماد

این روزها آمار والدینی که به مرکز اوتیسم در تهران مراجعه می کنند یا به دنبال کلینیک درمان اوتیسم یا متخصص اوتیسم هستند بسیار زیاد است.اختلال رشدی شدیدی است که با ناهنجاری درکارکرد اجتماعی زبان، ارتباط، رفتارها و علایق غیر عادی مشخص می شود. این اختلال بر تمامی جنبه های تعامل فرد با دنیای اطراف تاثیر می گذارد، بخش های بسیاری از مغز را در بر می گیرد. علت اصلی آن ناشناخته است. این اختلال در پسران شایع تر از دختران است و بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت های ارتباطی تاثیر میگذارد و شروع آن قبل از 3 سالگی است.

مرکز اوتیسم تهران دکتر پوراعتماد

بلوغ در افراد مبتلا به اوتیسم

بلوغ مرحله ای از رشد انسان است که باعث گذر از کودکی و رسیدن به بزرگسالی می شود، فردی که دوران بلوغ را پشت سر گذاشته باشد بالغ نامیده می شود و از نظرجنسی، توانایی تولید مثل دارد. بلوغ بیشتر اشاره به تغییرات جسمانی در بدن مرد و زن دارد. این دگرگونی با نام بلوغ جسمانی شناخته می شود، علاوه بر آن بلوغ روانی نیز اشاره به رشد روانی و شخصیتی فرد دارد. بلوغ جسمانی معمولاً در دوران نوجوانی اتفاق می افتد. بلوغ روانی دیرتر و پس از بلوغ جسمانی روی می دهد. بلوغ اجتماعی مرحله تکامل بلوغ انسان است که موجب تعیین شخصیت اجتماعی فرد می شود.

برای خانواده های مبتلا به اوتیسم شروع سن بلوغ و ظهور تمایلات جنسی در فرزندشان می تواند چالش بر انگیز باشد. دانستن این که چه چیز را و چگونه باید آموزش داد و باید چه انتظاری داشته باشند می تواند دلهره آور باشد . لباس بچه گانه اسپایدرمن باعث میشود که کودکان در بازی هایشان حسابی شاد و پرانرژی باشند . اگر افراد نوجوان اوتیسم اطلاعات غلطی به دست آورند این می تواند اثرات درازمدت و مخربی بر توانایی آن ها هنگام رویارویی با بلوغ و روابط جنسی داشته باشد. افراد اوتیسم نسبت به هم سالان خود از آگاهی جنسی بسیار عقب هستند و توانایی کمی برای ایستادگی در برابر سوء استفاده جنسی دارند.

سازگاری یا تغییر برای افراد مبتلا به اوتیسم بسیار دشوار است. اگر نوجوان نداند چه اتفاقی برای بدنش می افتد، تغییرات بلوغ می تواند برای او وحشتناک باشد. بسیار مهم است که مسایل بلوغ را با روشی واضح و درست به نوجوان اوتیسم آموزش دهیم. می توانیم این اطلاعات و نام های اعضاء بدن و عمل کردشان را از طریق نمودار آناتومیک بدن به آن ها آموزش دهیم. برای او این نکته اهمیت دارد که بداند برای بدنش چه اتفاقی می افتد و چگونه باید با آن برخورد کند.سن بلوغ برای این افراد بدون در نظر گرفتن هوش بهر و توانایی فکری شان معمولاً بین سن 11-17 سال برای پسران و 8 سال برای دختران است.

چه چیزهایی به نوجوان مبتلا به اوتیسم باید آموزش داده شود؟

قابلیت گفتن نه:آموزش دادن مهارت قاطعیت و چگونگی گفتن نه به نوجوان اوتیسم امری ضروری است. این افراد باید بدانند چه موقع نه بگویند، از افرادی که با آن ها رفتار نامناسبی دارند دور شوند و از دیگران کمک بخواهند.اعتماد به نفس در کودکان اوتیستیک:ضروری است که نوجوانان اوتیستیک از اعتماد به نفس بالایی بر خوردار باشند و تصویر مثبتی از خود داشته باشند. بچه های اوتیستیکی که از اعتماد به نفس پایینی برخوردارند به راستی تنها،گوشه گیر و افسرده می شوند و مورد سوء استفاده قرار می گیرند.

ابراز احساسات به طور مناسب:بلوغ و تمایلات جنسی می تواند گیج کننده باشد وافزایش احساساتی را در بردارد که نوجوانان را با مشکل روبه رو می کند و این سر درگمی برای نوجوانان اوتیسم می تواند شدیدتر باشد.برای افراد اوتیسم مهم است که بتوانند احساسات شان را به طور مناسب بیان کنند. احتمالا برای این کار در ابتدا آن ها حمایت هایی را نیز خواهند داشت.راهنمایی های دیداری زیادی وجود دارد که می تواند در شناخت و بیان احساسات به آن ها کمک کند، این کار معمولا در کلینیک درمان اوتیسم توسط بهترین دکتر اوتیسم در ایران انجام می گیرد. هم چنین این افراد باید بدانند چگونه احساسات جنسی خود را بطور مناسب نسبت به شخص دیگری ابراز کنند. مثلا اگر کسی را دوست دارند چگونه به او ابراز علاقه کنند. این کار می تواند به اجتناب از رفتارهای نامناسب او کمک کند.

حوزه های درمانی اوتیسم – درمان اوتیسم در مراکز درمانی:هرچه سریعتر مداخلات درمانی در این افراد آغاز شود تاثیر بهتری خواهد داشت .این لباس عروسکی سگ های نگهبان با طرح های گلی و رنگ های روشن، واقعاً دلنشین است .اختلالات همراه باید شناسایی شده و در این خصوص نیز باید آموزشهای لازم به والدین داده شود در صورتیکه این اختلال با سایر اختلالات همراه باشد و یا شدت این اختلال بالا باشد توقعددرمانی باید کمتر باشد.بهترین درمان کار روی تمام اجزا است.جلب توجه سایرین و ابراز نیازها و علایق و اعتراض ها می باشد.

بهترین مرکز درمان اوتیسم:بهترین مرکز درمان اوتیسم بستگی به نیازهای خاص بیمار ها دارد. حتما در نظر داشته باشید که کودک خود را به بهترین دکتر اوتیسم ببرید و یا از مراکز تخصصی اوتیسم استفاده کنید زیرا این گونه از اختلالات بسیار حساس و درمان آن نیاز به بررسی تخصصی دارد. ما قصد داریم، مهمترین نکات در انتخاب بهترین مرکز درمان اوتیسم را برای شما بررسی کنیم:مهارت دکتر و متخصصین: اگر قصد درمان اوتیسم را دارید، از سطح تخصص و تجربه دکتر اوتیسم در این زمینه اطمینان حاصل کنید. بهتر است به مرکزی مراجعه کنید که متخصصین با تجربه و دارای مدارک مربوطه در این زمینه دارد. مرکز اوتیسم ذهن آرا یکی از این مراکز حرفه ای و معتبر است.

برنامه های درمانی: مرکز اصلی درمان اوتیسم باید برنامه های درمانی اصولی و معتبری را ارایه دهد که شامل تمرینات گفتاری، تراپی شناختی رفتاری، تمرینات حرکتی و … باشد. برای رسیدن به بهترین نتایج درمانی، باید برنامه درمانی را با توجه به نیازهای شخصیتی و فیزیکی بیمار تنظیم کرد.تجهیزات و محیط درمان: درمان قطعی اوتیسم نیاز دراد تا تجهیزات آموزشی و درمانی کافی و فضای مناسبی برای بیماران باشد. در صورتی که تجهیزات نتواند نیاز بیماران را مرتفع سازد و ویژگی های لازم را نداشته باشد جزء مراکز واجد شرایط نیست.

نظارت و پایش بیمار: مرکز معتبر اوتیسم باید نظارت و پایش منظمی بر بیماران داشته باشد تا بتواند به بهترین نتیجه درمانی برسد. نظارت و پایش می تواند شامل ارزیابی روزانه، گزارش دهی به پزشکان و مشاوران، و نظارت بر برنامه درمانی باشد.ارتباط با خانواده: دکتر اوتیسم باید با خانواده بیماران ارتباط برقرار کرده و آن ها را در بهبود وضعیت بیماران همکاری کند. ارتباط با خانواده می تواند به شامل جلسات مشاوره و پشتیبانی خانواده باشد.مهارت های ارتباطی (حرکات، آواسازی، زبان بدن، رفتارها)اصولا افراد صدای انسان را از صدای غیر انسان تشخیص میدهند در حالیکه افراد اوتیستیک این توانایی را ندارند زمانیکه صدای انسان شنیده میشود بخشی از مغز فعال می شود در افراد اوتیسم این بخش فعالیت ندارد.

در صورتیکه درک اتفاق نیفتاد زبان و ایجاد ارتباط شکل نمی گیرد.واکنش انسان ها به حرکات (ارادی – غیرارادی – حرکت انسان و غیر انسان) واکنش های متفاوتی است. افراد اوتیستیک در این او نیز مشکل دارند. افراد عادی چهره انسان را از غیر انسان تفکیک داده و واکنش متفاوت به چهره انسان میدهند که افراد اوتیسم در این حوزه نیز ضعف دارند.افراد عادی نسبت به لمس شدن و آغوش کشیده شدن احساسی آرامش دارند در حالیکه افراد اوتیسم هیچ واکنشی نشان نمیدهد. افراد اوتیسم در نوبت گیری کلامی دچار مشکل هستند یا حرفی نمیزنند یا اگر شروع به صحبت کند کسی قادر به قطع کلام او نیست در بازیهایی که نیازمند نوبت گیری و رعایت نوبت است ضعف دارند. این افراد در درک قانون بازی دچار مشکل میشوند.افراد اوتیستیک در افتراق اعمال عمدی و سهوی نیز مشکل دارند و این موضوع میتواند یک واکنش شدیدی را در پی داشته باشند.

آموزش برای کودکان اوتیستیک:اشاره کردن را باید در این افراد تقویت کرد آنها اصولا والدین را میبرند سمت چیزی که میخواهند که باید به آموزش داد از اشارات خود از راه دور استفاده کنند برای مطالبه مورد درخواست خودشی مورد مطالبه را دور از دسترساو قرار داده و از او میخواهیم به آن شی اشاره کند و این آموزش را به تدریج انجام می دهیم گاهی خودمان این کار را انجام میدهیم بعد هر دو با هم.تماس چشمی:افراد اوتیسم را باید در شرایطی قرار داد که به طور مستقیم به چشمان مادر یا درمانگر نگاه کند و در حین صحبت به چشمهای فرد مقابل نگاه کنند. این مهارت باید مدام صورت گیرد و از او بخواهد حین گفتگو مانند درمانگر نگاه به چهره را حفظ کند در این مرحله هم باید با کوچکترین رفتار نزدیک پاداش صورت می گیرد.

مرکز درمان اوتیسم در تهران – بهترین دکتر اوتیسم در ایران / بهترین مرکز تشخیص اوتیسم در تهران:کلینیک روانشناسی ذهن آرا با در اختیار داشتن متخصصینی که سال ها در زمینه تشخیص و درمان اختلال اوتیسم کار کرده اند، آماده ارایه خدمات تشخیصی و توانبخشی اوتیسم هستند. این لباس بتمن جدید  به من احساس امنیت و حمایت می دهد و علامتی از استواری و قدرت ذهنی در من ایجاد میکند .لذا همیشه مرکز خدمات روانشناختی ذهن آرا یکی از بهترین مراکز و مرکز درمان اوتیسم در تهران بوده است. با کارشناسان ما در تماس باشید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مرکز اوتیسم تهران دکتر پوراعتماد" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مرکز اوتیسم تهران دکتر پوراعتماد"، کلیک کنید.