بهترین مدل طراحی دکوراسیون پذیرایی و اتاق نشیمن به همراه نمونه

بهترین مدل طراحی دکوراسیون پذیرایی و اتاق نشیمن به همراه نمونه

در هر خانه‌ای قسمتی که چیدمان و دکوراسیون آن اهمیت ویژه ای در بین سایر قسمت های خانه دارد قسمت پذیرایی و نشیمن خانه هاست چون قرار است بیشتر گپ و گفت ‌ها و دورهمی ها و مهمانی ها در این قسمت قرار گیرد و معمولا وسایل گرمایشی و سرمایشی هم در این قسمت از خانه قرار دارد و بیشتر وقت تمام افراد خانواده در قسمت پذیرایی و نشیمن می گذرد. همین قضیه اهمیت این را نشان می دهد که چیدمان شما در قسمت پذیرایی و نشیمن می تواند تا چه حد حائز اهمیت باشد.

 در صورتی که شما شرکت های طراحی و دکوراسیون داخلی در تهران مدرن را برای خانه خود انتخاب کرده باشید و از مبل های راحتی برای دکوراسیون اتاق نشیمن استفاده کرده باشید می توانید یک محیط خیلی مناسبی برای استراحت و رهایی از تنش های روزمره خود داشته باشید و اگر سبک کلاسیک یا سلطنتی را انتخاب کرده اید، خانه ی شما همیشه آماده ی برگزاری هر نوع مهمانی خواهد بود.

 در نظر داشته باشید که در کنار این موارد بهتر است که فضای نشیمن شما نور کافی و مناسبی داشته باشد و نوع چیدمان مبل های شما طوری باشد که نه فاصله آن ها به قدری زیاد باشد که افراد برای ارتباط با هم دچار مشکل شوند و نه فاصله آنقدر کم باشد که فضا شلوغ و به هم ریخته دیده شود.

نحوه قرار گیری مبل ها در دکوراسیون داخلی ویلا نشیمن اهمیت زیادی دارد و همچنین مهم است که شما از چه رنگ هایی در فضای اتاق نشیمن خود استفاده می کنید و مبل هایی که خریداری کرده اید و همچنین فرش ها و پرده ها به چه رنگی خریداری شده اند. زیرا برقراری هارمونی در رنگ ها خانه را زیباتر می کند.

 در کنار این وسیله های اصلی که دکوراسیون اتاق نشیمن شما را رقم می زنند وسایل‌تزیینی هم در فضا وجود دارد که تهیه صحیح آنها می‌تواند این زیبایی را چند برابر کند و همچنین شما می توانید در قسمت سالن پذیرایی از پرده های استفاده کنید که زیبایی اتاق نشیمن شما را چند برابر می کنند یا نواقص آن را می پوشانند.

 

  اهمیت نورپردازی در دکوراسیون نشیمن و پذیرایی

 همانطور که گفته شد طراحی داخلی منزل مدرن بر اینکه خرید وسایل مناسب برای یک دکوراسیون زیبا اهمیت خیلی زیادی دارد داشتن نور مناسب و نورپردازی های اصولی در یک فضا می تواند این زیبایی را بیشتر به چشم مخاطبان آن بیاورد و اگر فضای خانه شما نورپردازی خوبی داشته باشد و بتوانید از پنجره هایی که اندازه های مختلفی دارند و یا از سقف های مختلف استفاده کنید تا نور پردازی های طبیعی هم داشته باشید این نور پردازی ها در شما تاثیر مثبت زیادی خواهد داشت.

 اهمیت چیدن مبل ها در دکوراسیون نشیمن

 امروزه در بیشتر خانه ها حتی خانه های خیلی کوچک و آپارتمانی انواع و اقسام مبل ها در سبک های مختلف و در رنگ های مختلف مشاهده می شود که این نشان دهنده تمایل افراد به استفاده از این وسیله ها است و نحوه چیدن این مبل ها می تواند تاثیر زیادی در جلوه ظاهری شما داشته باشد.

 ممکن است تا به حال به این مورد برخورده باشید که بعضی از افراد با وجود هزینه ها و وقتی که برای خرید وسیله های خانه مثل مبل ها و غیره می گذارند اما چون آگاهی کافی در مورد اصول و قواعد چیدمان ندارند در نهایت نمی‌توانند دکوراسیونی که مد نظر آنها بوده را داشته باشند و نتیجه کار آنقدر که باید خوب از آب در نمی آید.

اما اگر شما برای چیدن مبل ها اصول را در نظر بگیرید این اتفاق نمی افتد و در مورد نحوه چیدمان مبلمان در مقاله های مختلف به طور مفصل قوانین را برای شما خواهیم گفت که اگر از آن ها پیروی کنید می توانید بهترین چیدمان را در خانه خود داشته باشید.

 برای چیدن مبل ها در نظر داشته باشید که بهتر است مبل ها در مرکزیت یک محیط و دور هم باشند زیرا اگر شما مبل ها را به صورت قطاری در کنار دیوار بچینید فضای خانه شما مانند سینما یا ایستگاه قطار می شود و فضایی که در پیش روی شما قرار می گیرد گیرایی لازم را نخواهد داشت.

خرید وسایل مورد نیاز دکوراسیون با توجه به ابعاد خانه

 برای خرید وسایل مورد نیاز دکوراسیون خود حتما به اندازه و ابعاد فضایی که در اختیار دارید توجه کنید و متناسب با فضایی که در اختیار دارید وسایل را خریداری کنید. خریدن وسایلی که خیلی کوچکتر یا بزرگتر از فضای در دسترس شما باشد باعث می‌شود که شما هم برای چیدمان آنها دچار مشکل شوید و هم در نهایت نتیجه مطلوبی که می خواهید به دست شما نیاید.

 از دیگر مواردی که باید برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل پذیرایی و نشیمن در نظر بگیرید این است که از فرش ها و پرده هایی که با هم تناسب داشته باشند و با سبک انتخابی شما برای دکوراسیون خانه مطابقت داشته باشند استفاده کنید. زیرا تعادل و توازن در محیط باعث زیبایی می شود و اگر شما این تعادل و توازن را با انتخاب وسیله های نامناسب به هم بزنید نمی توانید دکوراسیون جذابی در خانه خود داشته باشید.

دکوراسیون داخلی پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی و نشیمن در هر خانه ای می تواند تاثیر زیادی در انرژی و حال و هوای آن خانه داشته باشد و اگر کسی که وظیفه چیدمان دکوراسیون داخلی خانه را بر عهده دارد نسبت به این قضیه حساسیت بیشتری به خرج دهد و سعی کند تمام اصول و قواعد را در چیدمان دکوراسیون داخلی پذیرایی رعایت کند، قطعاً فضای آن خانه نسبت به دیگر خانه ها، منحصر به فرد تر و زیباتر خواهد بود. زیرا حتی با وسیله های خیلی ساده و ارزان قیمت می توان با رعایت اصول و قوانین، چیدمان دکوراسیون داخلی را رعایت کرده و یک نتیجه بسیار چشم نواز و مطلوب را به دست آورد.

 همانطور که در خلال مطلب اشاره شد خرید درست وسایل با آگاهی کافی و همچنین انتخاب یک سبک مناسب، با توجه به فضای خانه و چینش صحیح وسایل در سر جای خود، می‌تواند چیدمان دکوراسیون داخلی خانه را به بهترین شکل ممکن تبدیل کند و برای اینکه دکوراسیون داخلی پذیرایی شما چشم گیر و موثر باشد می‌توانید در کنار مبلمان، میز جلو مبلی و میز تلویزیون و غیره از گلدان ها و وسایل تزئینی و دکوراتیو دیگر نیز استفاده کنید.

همچنین تابلوهای عکس هنری یا مجسمه ها و گلدان ها می توانند این فضا را جذابتر کنند. توجه داشته باشید که وسایل دکوراتیو و تزئینی هم باید مطابق با سبک خانه شما خریداری شوند و وسایل تزیینی که در چطراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی و اتاق نشیمن به عنوان دو مورد از مهم‌ترین فضاهای خانه، باید با دقت و ذوق بالایی انجام شود. در این فضاها، استفاده از رنگ‌ها و ترکیب‌های مناسب، انتخاب مبلمان و اجناس دکوراتیو متناسب با سبک و ذوق ساکنان و همچنین توجه به نورپردازی، نقشه برداری و انتخاب مصالح با کیفیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.استفاده از الگوها و تم‌های مختلف می‌تواند به تنوع و جذابیت این فضاها اضافه کند و تجربه‌ی بی‌نظیری را برای ساکنان ایجاد کند.

انواع سبک های طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی و اتاق نشیمن

دو مورد از پرکاربردترین سبک های دکوراسیون داخلی پذیرایی، سبک مدرن و کلاسیک می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع سبک های طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن خانه های مدرن آشنا کنیم و بیش از 30 ایده برای دکوراسیون داخلی پذیرایی با شما به اشتراک بگذاریم.

در دکوراسیون مدرن، از رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری، مشکی، بژ و نقره‌ای استفاده می‌شود. از طرح‌ها و الگوهای مینیمال و هندسی نیز استفاده می‌شود که فضا را مدرن تر می‌سازد. مبلمان مورد استفاده در دکوراسیون مدرن دارای طراحی‌های ساده و منحصر به فرد میباشد. در این نوع سبک از مبلمان با خطوط مستقیم و انحناهای شیبدار استفاده می‌شود که به طراحی مدرن کمک می‌کند.

در این سبک، از مصالح و متریال‌های با کیفیت و مدرن مانند شیشه، فلز، استیل، چرم و پلاستیک استفاده می‌شود که به فضا ظاهری شیک و به‌روز می‌بخشد.

طراحی داخلی پذیرایی کلاسیک

در سبک ، رنگ‌های تیره مانند کرم، قهوه‌ای، بژ، طلایی و رنگ‌های روغنی بیشتر به‌کار می‌روند و وسایل دارای نظم خاصی می‌باشند و معمولاً هم به صورت متقارن و رو به روی یکدیگر چیده می‌شوند. طرفداران این سبک نسبت به سبک مدرن بیشتر هستند.

از رایج ترین اشکال دکوراسیون های پذیرایی در کشور ایران می توان به پذیرایی ال شکل، مربع و مستطیل اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا 30 ایده ناب و جذاب برای انواع سبک ها طراحی داخلی پذیرایی و اتاق نشیمن با شما به اشتراک بگذاریم.

نکات مهم در اجرای دکوراسیون داخلی پذیرایی مستطیل

دکوراسیون داخلی پذیرایی مستطیل شکل نیز دارای اصول خاصی در اجرا می باشد که اگر رعایت نشود، پذیرایی منزل شما تاثیرگاری خود را نخواهد داشت و گاهی به یک دالان یا یک راهرو شبیه می شود.

از آنجایی که در اجرای دکوراسیون داخلی پذیرایی مستطیل، عرض نسبت به طول کمتر می باشد، یکی از نکاتی که در این دکوراسیون داخلی پذیرایی باید به آن توجه داشت، انتخاب مبلمان می باشد. مبلمانی که برای این شکل پذیرایی انتخاب می شوند، بهتر است دارای فرم باریکی باشند تا فضای کمتری را اشغال کنند و رفت و آمد در بین آنها به راحتی انجام شود. در اجرای دکوراسیون داخلی پذیرایی مستطیل نقطه ی کانونی معمولا تلویزیون و یا شومینه می باشد، اما می توان از وسایل دیگر نیز استفاده کرد. اما بهتر است نقطه کانونی در امتداد یکی از دیوار های طولی پذیرایی قرار گیرد و مبلمان را در کنار دیوار دیگر درست رو به روی نقطه کانونی قرار داشته باشند، و دقت کنید که تمامی مبل ها در یک خط قرار نداشته باشند، زیرا فضا را کشیده تر نشان می دهند.

به همین دلیل بهتر است بعضی از مبل ها را در پشت دیوار عرضی خانه قرار دهید تا از طویل دیده شدن خانه جلوگیری کنید. پس از مبلمان دیگر وسایل خانه را طوری قرار دهید تا فضای گوشه دار خانه کمتر به چشم آید. برای این کار می توانید از وسایلی که به شکل گرد هستند استفاده کنید که از جمله این وسایل می توان به گلدان هایی به شکل گرد و میز های گرد اشاره کرد. نکته ایی که در اینجا همواره باید به آن توجه داشت جلوگیری از شلوغ شدن است، در واقع باید لوازم در پذیرایی به اندازه کافی و نیاز وجود داشته باشند. این نکته برای چیدمان هم صدق می کند.

همچنین، ترکیب مناسب رنگ‌ها، استفاده از چراغ‌های اندازه‌گیری و گرم، تزیینات دیواری، گلدان‌ها و قالی‌های مناسب نیز به‌عنوان جزئیات کوچکی که به زیبایی و کمال‌بخشی فضا کمک می‌کنند، نکات دیگری هستند که می‌توانید به آن‌ها توجه کنید تا مستطیل شکل خود را به بهترین شکل ممکن ایجاد کنید. در ادامه تصاویری از دکوراسیون داخلی پذیرایی مستطیل شکل را می بینید:

نکات مهم در اجرای دکوراسیون داخلی پذیرایی مربع

دکوراسیون داخلی پذیرایی مربعی شکل نسبت به سایر اشکال پذیرایی، دارای اجرا دشوارتری می باشد و نیازمند دقت، حوصله و تمرکز بیشتری است. در چیدمان اینگونه پذیرایی ها همواره باید به دو نکته ی مهم نور کافی و انتخاب رنگ مناسب، دقت ویژه داشته باشید، تا دکوراسیون منزل شما زیباتر دیده شود. به طور کلی اگر نورپردازی پذیرایی شما مناسب باشد. فضای داخلی منزل شما بهتر دیده می شود، و اگر منزل شما دارای عدم نور کافی است، به شما پیشنهاد می کنیم از لوستر و یا نور مخفی در منزل خود استفاده کنید تا جلوه دکوراسیون پذیرایی مربع بیشتر شود. همچنین به کار بردن رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون منزل شما باعث می شود پذیرایی خانه ی شما بزرگتر دیده شود به خصوص زمانی که پذیرایی شما کوچک است.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهترین مدل طراحی دکوراسیون پذیرایی و اتاق نشیمن به همراه نمونه" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهترین مدل طراحی دکوراسیون پذیرایی و اتاق نشیمن به همراه نمونه"، کلیک کنید.